سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 49614
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


نشانگان تونل مچ نوعی عارضه در اثر حرکات یکنواخت بر اثر ضربه های متوالی به انگشتان و مچ دست است که بیشتر در زنان و در افرادی که بیشتر سر و کارشان با کامپیوتر و نوشتن است بروز پیدا می کند. در این بیماری احساس سوزش و گزگز کردن و سری انگشتان به چشم می خورد. در این مطلب ما تلاش بر این داریم که چند نمونه گیاه برای درمان نشانگان تونل مچ دست به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

بابونه و آناناس موثر در درمان نشانگان تونل مچ دست

درمان نشانگان تونل مچ دست


بابونه به عنوان آرام کننده خوش طعم اعصاب معروف است. ولی ترکیبات مؤثر آن (بیسابولول، کامازولین، و اترهای حلقوی) اثر ضدالتهابی قوی هم دارند. بابونه در اروپا برای درمان بسیاری بیماریهای التهابی مصرف می شود. من اگر به نشانگان تونل مچ دست دچار شوم، حتما روزی چند فنجان چای بابونه میخورم. آناناس حاوی آنزیمی تخریب کننده پروتئین ها، به نام بروملایین، است، که اغلب برای درمان نشانگان تونل مچ دست تجویز می شود. به گفته طبیعت درمانگران جوزف پیزورنو، رئیس دانشگاه باستیر در سیاتل، و مایکل موری بروملایین آثرات اثبات شده ای در همه بیماریهای التهابی، بدون توجه به علت آنها، دارد. بروملایین تورم، التهاب، و درد را کاهش میدهد. مصرف آن کاملا بی خطر است. مقادیر زیاد آن (تقریبا دو گرم) هم در انسان عارضه جانبی نشان نداده است.

طبیعت درمانگرها برای درمان بیماریهای التهابی مثل درمان نشانگان تونل مچ دست ، مصرف روزانه 250 تا 1500 میلی گرم بروملایین خالص در فاصله غذاها را پیشنهاد می کنند. آنها چون منابع اصلی مواد غذایی را ترجیح میدهند، پیشنهاد می کنند که بروملایین را با خود آناناس به بدن برسانید. زنجبیل و خربزه درختی هم آنزیمهای تخریب کننده پروتئین دارند می توانید سالاد میوهای از آناناس و خربزه درختی با چاشنی گرد زنجبیل بخورید.

 

فلفل قرمز در درمان نشانگان تونل مچ دست مفید است

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

فلفل قرمز شامل مقادیر زیادی  کاپسایسین است. پمادهای تجارتی حاوی کاپسایسین برای تسکین درد کاربرد بسیار دارند. من اگر دچار نشانگان تونل مچ دست شوم، فلفل قرمز را هم امتحان میکنم. می توانید چند قاشق مرباخوری گرد فلفل قرمز را به یک چهارم فنجان لوسیون پوستی اضافه کرده و روی مچ دست بمالید. یا می توانید با خیساندن پنج تا ده عدد فلفل قرمز در نیم لیتر الکل طبی به مدت چند روزلوسیون کاپسایسین بسازید. فقط دستها را بعد از هر بار مصرف جلدی کاپسایسین خوب بشویید، چون نباید با چشم تماس پیدا کند. همچنین، چون برخی افراد به این ترکیب شیمیایی حساسیت دارند، اول آن را در قسمت کوچکی از پوست امتحان کرده و بعد آن را در سطح وسیع تر به کار برید. اگر متوجه وجود حساسیت شدید، از مصرف آن خودداری کنید.

همچنین افزودن چند قطره روغن اسطوخودوس را هم به پماد فلفل قرمز پیشنهاد می کنم. روغن اسطوخودوس ماده اصلی عطرد رمانی در التیام التهاب و سوختگی است. بوی آن هم بسیار آرام کننده است، که به هنگام درد ناشی از نشانگان تونل مچ دست مفید است.

مصرف زردچوبه را در درمان نشانگان تونل مچ دست امتحان کنید

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

همراهان عزیز طب فارسی: این گیاه دارای کورکومین است که ماده ای ضدالتهابی قوی است. برخی مطالعات نشان دادهاند که کورکومین فقط نصف داروی شیمیایی ضدالتهابی کورتیزون مؤثر است، ولی کورتیزون بسیار گران تر است و عوارض جانبی بیشتری هم دارد. زردچوبه، علاوه بر داشتن مزه بهتر، جذب آن برای دستگاه های بدن هم آسان تر است. طبیعت د رمانگرها مصرف روزانه 250 تا 500 میلی گرم کو رکومین را در فاصله بین غذاها پیشنهاد می کنند. زردچوبه خشک حاوی 1 تا 4 درصد کو رکومین است، و برای دریافت مقدار توصیه شده توسط طبیعت درمانگرها، باید روزانه 10 تا 50 گرم زردچوبه خشک خورد. این بسیار بیشتر از آن است که من به غذای خود اضافه می کنم. می توانید مقداری از آن را به غذا اضافه کرده و بقیه را هم به صورت کپسول آماده مصرف کنید.

تاثیر گوش خر (هماور) در درمان نشانگان تونل مچ دست

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

دکتر آلبرت لئونگ، متخصص گیاهان دارویی، و گیاه درمانگر و عکاس مشهور استیون فاستر، در کتاب خود به نام دائره المعارف مواد طبیعی معمول نوشته اند که مالیدن گیاه گوش خر بر روی پوست می تواند درد را تسکین داده و تورم و التهاب را کم کند. این اثر روی حیوانات آزمایشگاهی هم تأیید شده است. اجزاء مؤثر این گیاه آلانتوئین و اسید ژزمارینیک است. گوش خر در سالهای اخیر خیلی مورد بی مهری روزنامه ها واقع شده است، چون حاوی مواد شیمیایی آلکالوئیدهای پیرولیزیدین است که برای کبد سمی و سرطان زاست. ولی شواهدی مبنی بر خطرناک بودن آن در مصرف پوستی در دست نیست، و گیاه درمانگرها آن را برای درمان نشانگان تونل مچ دست (و نیز التهاب مفاصل) پیشنهاد میکنند. چند قاشق مرباخوری گرد خشک کرده گیاه را به دستور پماد فلفل قرمز گفته شده در بالا، یا هرکرم پوستی دیگر، اضافه کنید.

برای درمان نشانگان تونل مچ دست زیر? سبز و مریم گلی بخورید

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

زیره سبز جزو غذاهای مکزیکی است.  زیست شناس مولکولی در وزارت کشاورزی، دکتر استیفن بکستورم  استرنبرگ بر روی خواص این ادویه مطالعه کرده و سه ترکیب تسکین دهنده درد، هفت ترکیب ضدالتهابی، و چهار ترکیب ضد تورم تن کشف کرده. من اگر به نشانگان تونل مچ دست دچار شوم، مقدار زیادی زیره سبز به غذاهایم اضافه میکنم. شش ترکیب ضدالتهابی در مریم گلی پیدا کرده شده است . من مصرف این ادویه را هم در تمام غذاها توصیه میکنم.

 

منبع:  طب فارسی


      درمان...




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ